marți, 9 februarie 2010

O lume...

Un mare gol. Nu simt nimic. In afara de o senzatie de durere surda in stomac generata de pachetul de tigari care il fumez zilnic si o sticla de Cola... Gol. Ascult Parazitii. Parca sunetele scoase de boxe trec prin mine si se lovesc undeva de pereti... Un mare gol.
Sa fie din cauza ca oamenii nu inceteaza sa ma surprinda intr-un mod neplacut? Ce este omul? Cea mai complexa fiinta de pe Pamant? Nu cred ca e o definitie suficienta. Cel mai mare mister? Poate ca da. De ce gandim?
Ca sa comunicam cu noi insine probabil, pentru ca cele mai multe ganduri raman doar pentru noi. Poate ca atunci cand scrii o fraza, de fapt gandesti inainte un intreg roman. Oare cum ar fi sa le poti scrie pe toate undeva? Le-ai mai citi apoi?
Se spune ca gandul are puteri miraculoase, ca subconstientul are o putere extraordinara. Nu vi s-a intamplat de multe ori sa va doriti, sa zicem, un lucru marunt, cum ar fi "ce bine ar fi daca ar veni tramvaiul acum ca sa nu ajung tarziu la serviciu" si in momentul imediat urmator sa soseasca tramvaiul in statie?
Poate ca ce-mi doresc eu este peste puterea gandului meu. Imi doresc o lume mai buna, oameni in jurul meu cu ganduri mai bune care sa-si doreasca si el la randul lor o lume mai buna si impreuna sa ne rugam pentru armonie si pace. Si prin ruga nu ma refer la "Tatal nostru" sau "Crezul", ci pur si simplu sa ne dorim impreuna o lume mai buna.
Imi doresc sa am parte de oameni mai buni, de oameni care sa nu-si urmeze doar interesul lor, sa se gandeasca si la binele altora. Oameni in care poti sa ai incredere, fara sa-ti fie teama ca maine te pot trada. Nu am spus ca maine iti pot insela asteptarile pentru ca se poate intampla sa ai asteptari prea mari si oricand acestea pot fi inselate.
Imi doresc oameni cu un suflet mai bun, cu un comportament mai civilizat, sa ai macar speranta ca nu ai nevoie neaparat de traditionalul "PCR" (pile, cunostinte si relatii) pentru a te descurca intr-o situatie mai "delicata". Poate ca toti ne dorim asta, doar ca in cele mai multe cazuri noi insine ne comportam altfel decat ne-am dori, dar in fond si la urma urmei faptele ne definesc. A incerca... nu e suficient. Poti sa incerci pana la adanci batranetii si sa nu reusesti. Important este sa-ti doresti asta, sa vrei cu adevarat ceva mai bun in viata si vei reusi.

P.S.: Nu e speech electoral si nici reclama la emisiunea "Jos palaria". Sunt doar gandurile mele dupa o zi in care oamenii m-au surprins din nou...neplacut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu